måndag 21 januari 2013

20 år

Tiden som bara rinner iväg

Idag är det 20 år sedan maken och jag träffades,
jag var ny skild och han hade blivit änkeman
jag  fyllde 39 och han 42 det året (-93)

Mina barn var 17 och 19 och jag hade varit tillsammans med barnens far i 23 år gifta i 17.
Makens barn var 20 , 15 och  13 år men var skild sedan fler år tillbaka med barnens mor.

I år så fyller "vårt" äldsta barn 40 år.
Och tillsammans har vi 14 barnbarn..

Man gifter sig inte för att skiljas. men tänk vad livet kan förändras.
jag gifte mig som 21 åring med mina barns far och hade jag satt mig i båten så skulle jag ro den iland, men man är ju inte sämre än man kan ändra sig och det har jag inte ångrat en dag.
Så  på min 40 års dag  gifte jag om mig med nuvarande make.

Vi hade mkt tillgodo när vi träffades för vi kände varann sen tonåren och umgicks familjevis när barnen var små.
Men att det skull bli vi två fanns inte i den vildaste fantasi hos mig.

Under dessa 20 år har vi haft skoj, bytt boende några gånger varit egna företagare, för att till sist hamna i våra drömmars hus på landet



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar