söndag 9 september 2012

Fibro -LCHF ?????

Fibromyagi= man mår skit hel och hållet.

Det är värk, hormonersväng, magen ur funktion, trötthet, håglös het och mycket mer.
Hösten 2011 började jag äta typ LCHF .

Jag plockade bort allt  vitt i maten. socker potatis ris pasta.
 I sommar har  har jag lagat övervägande mat utan dessa innehåll, och inte bara till mig själv.

Såg på TV en morgon på försommaren , en tränare som bevisade att man blir kraftlös av att äta vitt bröd även bara en tugga det var facinerande att se.

Så tog  jag  även bort det mest fasanfulla man kan stoppa i sig VETEMJÖL  .

Sommaren är nu slut och  jag mår betydligt bättre för inte tala om skillnaden sen förra hösten (då hade en hängning varit en befrielse) I dag kan jag se framåt och känna energi som vill komma fram, det känns positivt.

Och hipp hipp hurra maken börja gå ner i vikt kg efter kg och få en sprudlande energi, såååå underbart att se hur bra han börja må.

jag tror att vetemjöl påverkar hela kroppen , andningen värken och mycket mer.


äggröra är ett bra alt till potatis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar