onsdag 27 mars 2013

Funderingar

jag bara undrar ????
  • Mitträcke enkel filiga vägarna ?  påtvingade fållor?
  •  Är sövande för mig. och måste vara migränfram kallande epilepsi framkallande.

  • Borttagande av P platser efter vägarna,
  •  om nöden blir stor?? kolla last? stanna och prata i mobilen? fel på bilen?
Arbetslöshet?varför tar vi andras arbete?miljövänligt??
sopor = sortera själv?
 på 70 talet blev vi påtvingade soptunnor, hämtning en gång i veckan, bort med komposter som medför råttor, ingen fick köra sopor i egen bil.
 Bra, en bil for runt och hämatade sopor. 
 Hur många bilar kör till sop stationer idag för att sortera sopor idag? Är det  MILJÖ VÄNLIGT???
post hantering= fixa själv?
samling av postlådor  vid tex en infart till ett område= tex 20 bilar statar och kör till postlådorna i ställe för att en postbil kör ut posten till varje hushåll.. Är det MILJÖVÄNLIGT???
banken = fixa själv?
att lägga ner bankkontor , mer bilkörande. Är det MILJÖVÄNLIGT???
På tvingat datorandvändande,
tänk på alla gamla som inte har datorer, de som inte vill ha en dator.
Energin
hur kan vinstdrivande företag rekommendera dig att snåla på deras produkter?
vad är haken????
jag ville att mina kunder skulle handla när jag var affär innehavare.
...................................................................................................
Är det nerläggning av Sveriges landsbygd nära,
- ex.nästa gång du köper tex grädde kolla vart den kommer ifrån.

- nedläggning, sparkrav är det enda vi matas med nu för tiden. finns det ingen som tar ansvar längre?
- inte bara långt till affären utan till bensin station åxå
.köra upp tanken innan du kommer hem.

-jag bara undrar................vart vi är vi på väg.......................?

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar